ברוכים הבאים לספרייה

אתמול ה- 22-5-22 כ"ט באייר תשפ"ב , חנכנו את המרחב הספרייתי החדש של תיכון קוגל במעמד ראש העחא מר מוטי ששון. מדובר במרחב חדשני המתאים להוראה ולמידה ברוח מיומנויות המאה ה-21.
במרחב-
1. חדר שקט לעבודה אישית .
2. אזור מדורג להרצאות
3. מרחב עם שולחנות עגולים לעבודה בקבוצות
4. פינת למידה מעורבת לעבודה עם מחשבים ניידים.

הכסף להקמת המרחב (350,000) נתרם עי בוגר בית הספר, מהמחזור הראשון של קוגל- דר משה דרוקר (רואה חשבון, עורך דין ודר' לכלכלה) ע"ש משפחתו שנספתה בשואה, אמו ואשתו. השנה משה חוגג 90!
בספריה הוקם גם קיר גלריה- הציורים על קיר זה הם פרי מכחולו של בוגר אחר של קוגל- טוביה אבן , בוגר שנת 1970 שנפטר לאחרונה. הם נתרמו עי משפחתו.
טוביה השתתף ב 1970, כשהיה בכיתה י"ב בתחרות בית ספרית על עיצוב סמל ביה"ס. הוא זכה ואנחנו משתמשים בסמל שעוצב על ידו- עד היום😃

סקירה של ארוע פתיחת הספרייה במדיה

נחנכה ספריית בית הספר קוגל המחודשת – אתר השקמה – חולון

חידוש הספרייה התאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של ד"ר משה דרוקר, בוגר מחזור א' של בית הספר
פורסם בתאריך: 22.5.22 15:20

ספריית בית הספר השש-שנתי קוגל המחודשת נחנכה הבוקר בטקס מרגש, שהתקיים במעמד ראש עיריית חולון מוטי ששון ובהשתתפות מנכ"ל העירייה ארז ניסים, ראש מינהל החינוך אריאלה קידר ובכירי המינהל, הממונה הארצית על ספריות בתי הספר במשרד החינוך שושי שלומי, מנהלת בית הספר ורד כהן-דוד, עובדי בית הספר, תלמידים ואורחים נוספים.

מאת: דודי טל – לכתבה המלאה באתר שקמה חולון

דף רשמי של עריית חולון בפייסבוק – בשעה טובה! הבוקר נחנכה ספריית בית הספר קוגל המחודשת.
חידוש הספרייה התאפשר הודות לתרומתו הנדיבה של ד"ר משה דרוקר, בוגר מחזור א' של בית הספר, שסיים את לימודיו בשנת 1952 ותרם יחד עם בנו, עו"ד אוֹרי דרוקר, 350,000 ₪ לזכר בני משפחתם. בנוסף, התקבלה תרומה מקרן גוטסמן בשיתוף העירייה.

בספרייה עוצבו סביבות למידה שכוללות אזורים לעבודה במחשב, שטחי עבודה פתוחים, שטחי עבודה ללמידה פרטנית, לעבודה בקבוצות והרצאות בפני המליאה ומרחב גמיש שניתן לשינוי בעת הצורך. השיפוץ כלל עבודות בנייה, חשמל, תקשוב והצטיידות בריהוט ובעיצוב. בספרייה הוצבו גם עבודות אומנות שיצר טוביה אבן ז"ל, בוגר מחזור ט', שאף עיצב את סמליל (לוגו) בית הספר.
הטקס המרגש התקיים במעמד ראש העיר מוטי ששון ובהשתתפות מנכ"ל העירייה ארז ניסים, ראש מינהל החינוך אריאלה קידר ובכירי המינהל, הממונה הארצית על ספריות בתי הספר במשרד החינוך שושי שלומי, מנהלת בית הספר ורד כהן-דוד, עובדי בית הספר, תלמידים ואורחים נוספים.

 

להמשך הקריה ותמונות  למידע נוסף: https://bit.ly/3wAJgWz

 

פגישה עם בוגרי מחזור א' של קוגל בפתיחת הספרייה - מאת ריקארדו לפין, ספרן

היום התרגשתי. לא קורה לרוב, "דור שני" כזה, אבל היום פשוט זה קרה. ממה מתרגשים ספרני בתי ספר? כמובן מתלמידים. איש מאתנו לא נמצא שם בשביל המשכורת המפוארת. מתרגשים מהצלחה קשה להסגה, מהתמודדות, מחקר וסקרנות אמתיים. אתם יודעים: אנחנו תומכי למידה. בחזית יש מורה, ואנחנו חלק מהלוגיסטיקה. פעם נלחמו נגד אנאלפביתיות, היום כבר לא. ילדים וילדות, ונערים ונערות ידעו קרוא וכתוב. אבל אנו שם כדי שיהיה להם חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית….כדי שיהיה להם חשיבה עצמאית. נלחמים כדי שיהי מחנכים, מובילי דעת, רופאות ועורכי דין. התרגשתי, כי פגשתי היום 2 תלמידים מוצלחים של בית ספרינו, תיכון קוגל.
היום נערכה פתיחת הספרייה החדשה של תיכון קוגל בעיר חולון. זהו בית הספר התיכון הוותיק בעיר, שנוסד בשנת 1949, וכיתתו הראשונה סיימה את לימודיה בשנת 1952, לפני 70 שנה בדיוק. שני בוגרי מחזור א' הגיעו לאירוע, אחד מהם הוא התורם שאפשר הקמה של ספרייה חדשה לבית ספר המאוד ותיק. שניהם בעלי תואר דוקטור, ואחד הגיע בליווי בני משפחתם. הכניסה לספרייה הפכה לגלריה קטנה אודות לתמונות שמשפחתו של בוגר נוסף תרם, האמן ראובן אבן.
באירוע הפתיחה לאחר דברי תודה, מוטי ששון, ראש העיר הוותיק והמיתולוגי, שגם הוא למד בבית הספר קוגל, העלה זיכרונות מהימים שבהן הליכה והגעה לבית הספר היו דרך דיונות חול. לפני האירוע ראיתי שאיש מבוגר מחפש בספר מחזור הענק שיש בכניסה לספרייה, תמונות מחזור מודבקות על קרטון עם למינציה: ספר כבד מאוד. שאלתי "באיזה שנה למדת כאן?" בגאווה אמר לי: "מחזור א', סיימתי בגרות ב-1952. הינו 17 חבר'ה במחזור". גיליתי שד"ר הירש, בן 87 פעיל מאוד גם כיום, מתנדב כמורה בשני בתי ספר… דור אחר ללא ספק: דור הנפילים.
לבסוף דיבר משה, שבזכות תרומתו, נבנתה הספרייה המודרנית והחדשה. הוא סיפר את קורותיו, החל מילדותו בפולין דרך הבריחה עם משפחתו לרוסיה עם הכיבוש הגרמני. עלייה לקיבוץ עם ילדי טהרן ויציאה לעיר על מנת לסיים בגרות..בעיר חולון, בבית הספר קוגל. ראיתי את ד"ר דרוקר מחבק באהבה של חברות נפש את עמיתו ד"ר הירש, עם ברק בעניים כאילו הרגע קבלו תעודת הבגרות, כמו לפני 70 שנה. ואני התרגשתי. ולי ברחו כמה דמעות. אני, שיוצא לי לבכות פעם בכמה עשורים, התרגשתי, הייתה לי הזכות היום להכיר שני בוגרים מוצלחים ממחזור א', מבית ספרינו קוגל.

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת