סיור גימלאי בית ספר בתל אביב-יפו

לטיול יצאנו…
הסיור עם הגמלאים המקסימים שלנו נערך הפעם בת"א והוא היווה נדבך חשוב בהבנה של המהפך הציוני במישור החוף.

את הסיור התחלנו באתר "התחנה" המשקיף על ימה של ת"א ויפו העתיקה. בתום מבוא קצרצר וארוחת הבוקר המשכנו בהליכה רציפה לשכונה היהודית הראשונה שנוסדה מחוץ ליפו העתיקה – הלא היא נווה צדק. בסמטאותיה הצרות של השכונה התוודענו לאישיה הבולטים: שלוש, רוקח ואמזלג שחברו יחדיו לתחילתו של המהפך הציוני במישור החוף. משכונת נווה צדק ובתיה הציוריים חלפנו על חלק משכונותיה האחרות של ת"א הקטנה, כמו שכונת שבזי, שכונת נווה שלום ושכונת אחווה. במהלך הסיור הכרנו את בתי התאומים לבית משפ' שלוש, ביה"כ שלוש, ראינוע עדן ואחד הקיוסקים הראשונים שנבנו בא"י.

החיבור שלנו לשכונה העירונית הראשונה של ת"א, אחוזת בית, הפגיש אותנו עם מתאר סגנונות בנייה יפהפיים של בתיה של ת"א החל מהעשור השני לקיומה. באחוזת בית סיפרנו על "אגודת בוני הבתים" וביניהם מאיר דיזנגוף ועקיבא ווייס. סיפרנו את סיפורו ההיסטורי של בית צינה ומאיר דיזנגוף, שלימים הפך לאייקון תרבותי/היסטורי ובימים אלו ממש שוקדים פרנסיה של העיר העברית הראשונה בעולם, להפוך את ביתם של צינה ומאיר דיזנגוף להיכל העצמאות.

נהנתי להדריך, ולא בפעם הראשונה, את הגמלאים מאחר ואני תופס את עבודתי כחלק ממסע השליחות החינוכית עליה אני מופקד כמדריך של"ח וידיעת הארץ בתיכון קוגל.
סאם רקיע
הגדרות כלליות כניסה למערכת