דברים בעקבות הטקס לזכרו של עמירם אחירותם

עמירם אחירותם

חזרתי הביתה היום נוגה לאחר הטקס לזכרו של עמירם. לא זכיתי להכירך כמורה, אלא נתקלתי בך באקראי במפגשים בודדים, אך היום התקנאתי שלא זכיתי להכירך כאדם. הדברים שנשאו לזכרך מוקיריך היו מעבר לרגש, אלא היה בהם כדי לחוש את ההחמצה שיש באבדת אדם. אמרתי לעצמי, אם כבר לבחור בהוראה, או אם ההוראה בחרה בך, שתהיה ראוי לעמוד מול כיתה, ללמד דבר בעל ערך, לחנך ולהיות אדם שנושאים אליו עיניים. העבודה שלנו נוגעת בנפש הילדים. היא עלולה לפצוע בנקל, אך עשויה לרומם באחת. לפיכך עלינו לפעול בה בחרדת קודש כאילו בתוך חדרם של ילדינו הפרטיים אנו פוסעים.

הייתי שמח בעמירם שאלה הם תלמידיו שעמדו שם ודברו בשבחו, הייתי שמח בעמירם שיש לו תמי כזו (ועוזריה) שהרימו את הטקס הזה לכבודו בבית החינוך קוגל שהיה כביתו השני, הייתי שמח בעמירם שאוהביו באו לחלוק עמו את המעמד הזה. בעל תפקיד יש לו תחליף בתפקידו אבל לאף אדם אין באמת תחליף. הוא אחד. אכן, בבתי העלמין יש אלפי אנשים שאין להם תחליף.

עמירם, כולם מדברים עליך שהיית ציני ומושחז בחשיבה ובלשון. בטוחני שלאחר שתניף בביטול את הטקס המרגש שערכו לך, תוכל גם להתמלא בכל הזכויות שהותרת כאן, במעשיך שהולכים אחריך וברבות מטביעות אצבעך שהשארת במי שנקרה בדרכך. תלמידים, מורים, קולגות, אנשים. זכית, עמירם. אומנם לא השארת צאצאים בעולם והספרים בספריה הם רק ספרים, אך אנשים רבים זכו בך. אשריך.

אלון אופיר, מחנך י״ב 1, בדברים שכתב בעקבות הטקס לזכרו של עמירם אחירותם.

והנה קישור לסרטון שערך אדוארדו היקר.

הגדרות כלליות כניסה למערכת