כל אחד מכיר מישהו

כל אחד מכיר מישהו

ביום נחשון ראשון השנה כיתה י״ב 2 נחשון עסקה בביאור המושג של הנצחה ובדרכים הראויות להנציח את אירועי ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל. אחת המסקנות אליהן הגיעה הכיתה בדיונים במליאה ובצוותים היא שמדובר באירוע יחודי, שכן הלחימה נמשכת, ולמעשה כולנו שם: כל אחד מכיר מישהו.

כך נבחר נושא ההנצחה, ומכיוון שמדובר בהנצחה יחודית, בה כל אחד מכיר אדם שנפגע, הוחלט שההנצחה תתבצע ביום נחשון משותף חוצה שכבות. בנוסף לכך, הוחלט שכל תלמיד וכל הורה בבית ספר יוזמן להשתתף ולתת משהו מעצמו לאירוע שיהיה גם הזדהות וגם הנצחה.

כל תלמידי נחשון מכל השכבות היו אמונים על תכנון חלקם במיצג. תלמידי י״ב הציגו לשאר השכבות רק אפשרויות כלליות, אך היו גם אמונים על הארגון: חומרי ביצוע, הצעות מחיר, מיקוח, הזמנת ציוד וקבלת אישור לכל הפרוייקט לאחר שיחת של נציגי הצוותים עם מנהלת בית הספר.

כיתת נחשון משכבה י״ב בנתה במדשאות בית הספר מיצג: מתאר של מפת ארץ ישראל שנוצרה מסרטים צהובים של כאב הנמשכים מכל מקום אל כל מקום, כי כל אחד מכיר מישהו. לצד המיצג הוצבו שלטים המפרטים את נתוני הכאב, ההזדהות והשכול: הישובים שנפגעו. ההרוגים. הפצועים. החטופים.

כיתת נחשון משכבה י״א יצרה מוקדים שונים בלובי בית הספר: לוחות עם פרטי חטופים, מצד אחד, ואמרות חיילים, מצד אחר. לוחות של ברקודים המובילים לאתרי הנצחה, ופינה בה כל אדם יכול היה להוסיף פתק קטן שבו היא מזכיר וזוכר אדם שהכיר. בפינה זו, אשר אויישה בתלמידות נחשון מכיתה י׳, התעכבו הורים רבים אשר הגיעו לערב ההורים בבית ספר אשר התקיים אתמול בערב.

כיתת נחשון משכבה י׳ יצרה ועודנה יוצרת חדר אלם המורכב מנושאים שונים: חטופים. לוחמים. אזרחים… ותקווה.

התלמידות אודל אוחיון והילי בורג, מי״ב3, יחד עם נציגי כיתות נחשון מכל השכבות יצרו כתובת שהציגה את המוטו – כל אחד מכיר מישהו – עם כיתוב של ה-7.10 המורכב כולו מתמונות אנשים שנגעו לליבם.

כל אחד מכיר מישהו:
יחד נזכור.
יחד נכאב.
יחד ננצח.
יחד נבנה.

הגדרות כלליות כניסה למערכת