שיראל חדד ונציגים מכיתה י"ב 6 ייצגו את בית הספר בכנס עירוני -"אתגרי המחר"

בכנס הוצגו פרויקטים כיתתיים ייחודיים בתחום המעורבות החברתית.
תיכון קוגל הציג כמה פרוייקטים כיתתיים ביניהם: הפרוייקט "מלך ליום אחד" של י"ב -6- ארגון מסיבת יום הולדת לילד ממשפחה חד הורית, הפרוייקט:" מכאן לשם בחלוף הזמן" של כיתה י'2- השתתפות בהשקת הספר של ניצולת אושוויץ, בת שבע דגן.

שיראל חדד, נציגת הכיתה שיתפה את הקהל בהתרגשות רבה בפרויקט הכיתתי "מלך ליום אחד":
שלום לכולם, שמי שיראל חדד תלמידת יב מתיכון קוגל חולון.
לקראת יום המעשים הטובים חשבנו בכיתה על פרויקט מעורבות חברתית. משהו שכל הכיתה יאהבו וירצו לעשות מכל הלב. עלו כל כך הרבה רעיונות טובים שבסופו של דבר בחרנו פרויקטים מרובים שפרסנו לאורך כל השנה. הפרויקט שאני רוצה להתמקד עליו הוא פרוייקט שקראנו לו "מלך ליום אחד".
כל ילד מתרגש לקראת יום ההולדת שלו בכל שנה מחדש, חושב על מתנה גדולה שיבקש, נושא ליום הולדת, הפעלה, עוגה, את מי יזמין. אבל יש ילדים שדבר כזה אפילו לא עולה להם לראש, פשוט כי הם לא יכולים.
לא כל משפחה יכולה להרשות לעצמה לחגוג לילד יום הולדת מפוארת עם עוגה ועם הפעלה וכולנו יודעים שחגיגה כזאת עולה הון.
לדעתנו ימי הולדת בחייו של ילד יכולים מאוד להשפיע עליו ולהשאיר אצלו זיכרון לשנים ארוכות, נקודות ציון בהיסטוריה האישית ואפילו לשנות דברים מאוד משמעותיים בנפש. לדוגמה ילד עם בעיה חברתית יכול במסיבת היומהולדת שלו ליצור קשרים עם חברים אחרים בשכבת הגיל שלו. יום הולדת יכול להיות מאד מגבש כי הזרקור הוא על מלך היומהולדת.
התחלנו מלארגן מפת חשיבה, חיפשנו כל מה שצריך ואיך נשיג אותו בעצמנו. לכל אחד היה חלק גם אם זה באיסוף גם אם זה בחשיבה מקדימה או בהפעלה עצמה. כל אחד מצא את המקום שלו בפרויקט והרגיש שהוא תרם את החלק שהוא הכי טוב בו. היו חלק שאספו מהתלמידים כסף על מנת לקנות הפתעות לילדים, היו את אלה שהלכו בעצמם לקנות את ההפתעות, אחת הכינה עוגה, השגנו מתנה, חלק חשבו על הפעלות וככה חילקנו הכל.
המחנכת שלנו יצרה קשר עם מועדוניות רווחה וסיפרה על היוזמה שלנו, כך יכולנו להגיע אל ילד מקסים בן 9. יצרנו קשר עם האם והיא הציעה שנערוך את המסיבה בבית של הילד. המלך ליום אחד שלנו הוא ילד בעל קשיים חברתיים, בזמן בית הספר הוא לא מצליח להתחבר אל שאר התלמידים בכיתתו כמו כולם.
ניסינו כמה שיותר לגבש את הילד עם הכיתה שלו במשחקים של פעם, כמו: חבילה עוברת, משחק הפסלים, תחרויות עם פרסים וכדומה. הילד התרגש מאוד במהלך כל יום ההולדת, זאת הייתה פעם הראשונה בחייו שחגגו לו לכן דאגנו שיוכל לחוות הכל מהכל, שישתתף בכל מה שירצה ושיתחבר אל החברים שתמיד רצה ולא הצליח. האמת היא שגם אנו התרגשנו בשבילו, מאד. אני בטוחה שאחרי אותו יום כל ילדי הכיתה התחברו אליו יותר ורואים אותו באור אחר.

היוזמה שלנו ייחודית משאר מקומות ההשמה משום שהארגון היה כולו שלנו. לכן הרגשנו מאד אחראים, אנחנו ארגנו הכל מאפס והיינו מאד מעורבים רגשית בכל פרט קטן בארגון: מהדבר הכי קטן שהוא לאסוף חטיפים לדבר הכי גדול שהוא לשמח את ילד יום ההולדת. נכון לעכשיו חגגנו יום הולדת אחד כזה אך אנו מקווים שעוד מיזמים של מעורבות חברתית ילכו בעקבותינו.
אני חושבת שאם כל אחד מכם היה נמצא ביום ההולדת, הייתם רואים כמה הילד שמח, כמה אמא שלו שמחה וכמה החברים שלו שימחו אותו. יש משפט שאני לא אשכח מאחד הילדים שהגיע מהכיתה שלו: "זה היום הולדת הכי כיפי שהייתי בו". זה מראה עד כמה הילדים כיום לא באמת חוגגים יום הולדת כמו פעם: משחקי חברה, מוזיקה, ריקודים ודברים שבאמת ירחיקו אותם מהטכנולוגיה שכולנו שקועים בה רוב היום. הילדים התרגשו במיוחד מאחר ואנחנו נוער, לא רחוקים מגילם כמו שאר המפעילים. יכולנו לצחוק איתם, לדבר איתם ולהרגיש ממש כמו אחים גדולים.
אני רוצה לציין רק שהדבר לא היה קורה בלי שיתוף הפעולה של המחנכת שלי, סיגל בלס, שמגיע לה קרדיט ענקי בכל מה שקשור למעורבות חברתית בבית הספר. היא כל פעם מגיעה עם רעיון חדש, יוזמה חדשה, רצון לשנות ולעשות טוב לא משנה מה. אני שמחה לראות כמה היא מצליחה לחלחל את ערכי ההתנדבות והנתינה בתלמידים בשכבת הגיל שלי וחייבת לומר לה תודה ענקית.
בנוסף לזאת אני מתנדבת כבר שנה שלישית בארגון "השולחנוער". אנחנו קבוצת בני נוער שמקדמים את כל תחום התנדבות הנוער בעיר בשיתוף פעולה עם טובה מסילתי. אני בעצם חלק מ-"הדור הזה", הנוער שכולם מדברים עליו שלא עושה כלום למען אחרים.
ערך ההתנדבות והנתינה תמיד היה משהו שחשוב לי ואני תמיד יכולה למצוא איפה אפשר להנחיל אותו לאחרים, איפה אפשר לקדם אותו ואיפה אפשר לתת קצת יותר ממה שמבקשים.
אנחנו מקדמים אירועים כמו יום המעשים הטובים שבדיוק חל אתמול, אם זה להעביר תקציבים, לעשות שיחות טלפון או אפילו להכין כרטיסי ברכה וחולצות.
כל אירוע קטן כמו יום הולדת יכול לשנות חיים שלמים של ילד או נער וברור לי שאמשיך גם אחרי השולחנוער להנחיל את ערך ההתנדבות במקומות נוספים. מי שלא נמצא בתחום לא מבין כמה תרומה ועזרה לאחרים מקדמת גם אותך, וכל מה שאתה נותן, זה קצת זמן ואהבה ומקבלים כל כך הרבה בתרומה.
ואסכם במשפט אחד שסיגל תמיד אומרת לנו- "מעורבות חברתית היא לא רק ערך- זאת

הגדרות כלליות כניסה למערכת